Zaznacz stronę

Informacja o realizowanej strategii podatkowej EssenceMediacom Poland sp. z o.o za 2023 r.

 

Poniżej EssenceMediacom Poland Sp. z o.o (dalej: „Spółka”) prezentuje informacje wymagane przez art. 27c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych1 (dalej: „ustawa o CIT”).

Ogólne informacje o strategii i polityce podatkowej

Spółka jest częścią Grupy WPP, jednej z największych międzynarodowych grup działających w branży reklamy i public relations. WPP jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jako część Grupy WPP, Spółka dostosowuje się i przestrzega ogólnych zasad i polityk Grupy WPP, w tym strategii podatkowej Grupy WPP publikowanej i aktualizowanej corocznie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Wielkiej Brytanii oraz mającymi zastosowanie do wszystkich spółek z Grupy WPP.

Ponadto Spółka wdrożyła odpowiednie procedury i standardy kontroli dostosowane do polskich przepisów podatkowych. Spółka uiszcza podatki zgodnie z wymogami polskiego prawa krajowego, z uwzględnieniem wszystkich właściwych przepisów podatkowych. Spółka przestrzega obowiązków w zakresie rozpoznawania, rozliczania, raportowania i płatności podatków zgodnie z wymogami polskiego prawa podatkowego. Spółka utrzymuje otwarte i przejrzyste relacje z organami podatkowymi, oparte na zasadzie współpracy oraz wzajemnego zaufania.

W przypadku wątpliwości co do kwalifikacji prawnopodatkowej określonych zdarzeń gospodarczych, Spółka współpracuje z właściwymi organami podatkowymi, w celu ich wyjaśnienia.

Za zgodność i sprawozdawczość podatkową odpowiada, w ramach outsourcingu, zewnętrzny, wyspecjalizowany, zespół specjalistów ds. podatków i księgowości, zatrudniony w spółce powiązanej, odpowiedzialny za terminowe wypełnianie polskich obowiązków sprawozdawczych podatkowych Spółki.

Spółka korzysta z pomocy zewnętrznych doradców dla potrzeb wspierania procesów podatkowych. Wsparcie zewnętrznych doradców jest również wykorzystywane w odniesieniu do rozstrzygania złożonych kwestii podatkowych.

Spółka zawiera transakcje lub porozumienia, które posiadają istotę zgodną z odpowiednimi przepisami, a także cel biznesowy, handlowy lub inny niepodatkowy cel. Spółka nie zawiera transakcji w celu uzyskania korzyści podatkowej, która byłaby sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa.

W związku z art. 27c ust. 2 ustawy o CIT Spółka informuje, iż:

1. W 2023 r. Spółka nie stosowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej, takich jak umowa o współdziałanie, czy porozumienia podatkowe o których mowa w rozdziale IIB ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa2 (dalej: „Ordynacja Podatkowa”).

2. W 2023 roku Spółka była zaangażowana w różne transakcje z podmiotami powiązanymi (w tym z nierezydentami), przy czym transakcje których wartość przekroczyła 5% łącznej wartości księgowej aktywów, dotyczyły transakcji zakupu usług mediowych oraz rozliczeń w ramach struktury zarządzania płynnością finansową (cash pooling). Bardziej szczegółowe informacje dotycząca transakcji zawieranych w trakcie 2023 roku zostały opisane w nocie nr 41 do sprawozdania finansowego Spółki.

3. W ostatnim czasie Spółka uczestniczyła w działaniach reorganizacyjnych mających na celu podniesienie jej potencjału biznesowego. 1 Dz.U.2023.2805 t.j.

2 Dz.U.2023.2383 t.j.W szczególności reorganizacja miała na celu scentralizowanie licznych funkcji oraz zespołów w jednym podmiocie, uproszczenie procesów oraz zwiększenie synergii w grupie kapitałowej, do której należy Spółka. Uczestnictwo Spółki w reorganizacji było podyktowane względami gospodarczymi, w szczególności chęcią dalszego zwiększenia jej konkurencyjności oraz efektywności biznesowej na rynku polskim.

4. W 2023 roku Spółka nie składała wniosków o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, interpretacji przepisów prawa podatkowego, wiążącej informacji stawkowej, ani wiążącej informacji akcyzowej.

5. W odniesieniu do 2023 roku, Spółka dokonała raportowania MDR w odniesieniu do jednego uzgodnienia, które spełniało przesłanki do złożenia informacji MDR na skutek płatności dokonanych na rzecz zagranicznego kontrahenta w związku z nabyciem usług marketingowych w trakcie roku podatkowego na kwotę przekraczającą 25 mln PLN, w odniesieniu do której zastosowano zwolnienie wynikające z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (tym samym, zostały spełnione inne szczególne cechy rozpoznawcze, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 1 lit. b i c Ordynacji Podatkowej).

W związku z powyższym, Spółka złożyła następujące informacje do właściwego urzędu skarbowego:

jedna informacja o schemacie podatkowym na formularzu MDR-3 za 2021 r.

6. W 2023 roku Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw publicznych finansowanie wydane na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej. Spółka nie dokonywała transakcji z podmiotami mającymi siedzibę na terytoriach lub krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.

Drodzy Klienci i Partnerzy,

W ostatnim czasie zauważyliśmy przypadki fałszywych wiadomości e-mail rozsyłanych przez osoby podszywające się pod naszą firmę.
Jednym z przykładów jest wiadomość o temacie: „Zawiadomienie o nadużyciu praw autorskich”, która rzekomo została wysłana
przez prawnika reprezentującego EssenceMediacom Poland. Pragniemy jednoznacznie podkreślić, że tego typu wiadomości
nie pochodzą od naszej firmy i są próbą oszustwa.

Co zawiera fałszywa wiadomość?

Fałszywa wiadomość, która rzekomo pochodzi od EssenceMediacom Poland, została napisana w sposób mający na celu wywołanie
presji i skłonienie odbiorcy do podjęcia natychmiastowych działań. Nadawca podszywa się pod prawnika reprezentującego naszą
firmę i sugeruje, że doszło do naruszenia praw autorskich związanych z treściami publikowanymi przez odbiorcę (np. na stronie lub fanpage’u).

W treści wiadomości można znaleźć:
  • 1. Żądania działań: nadawca wymaga od odbiorcy: natychmiastowego zaprzestania rzekomego naruszania praw autorskich, usunięcia
    wskazanych treści,dostarczenia dowodów potwierdzających wykonanie tych działań w określonym czasie (np. 24 lub 72 godziny) i omówienia
    kwestii „odszkodowania za straty”.
  • 2. Załącznik: wiadomość zawiera plik o nazwie „Dokumenty dotyczące naruszenia praw moralnych.pdf”, który może być
    potencjalnie niebezpieczny (np. zawierać złośliwe oprogramowanie).
  • 3. Groźby konsekwencji prawnych: nadawca ostrzega, że brak odpowiedzi lub działania ze strony odbiorcy będzie skutkował podjęciem
    kroków prawnych oraz żądaniem odszkodowania.

Jak rozpoznać fałszywą wiadomość?
  • 1. Adres e-mail nadawcy: sprawdź, czy wiadomość pochodzi z naszej oficjalnej domeny: essencemediacom.pl. Jeśli adres wygląda podejrzanie
    (np. kończy się na inną domenę niż nasza lub zawiera niepokojącą liczbę znaków), najprawdopodobniej jest to próba oszustwa.
  • 2. Załączniki i linki: fałszywe wiadomości często zawierają załączniki lub linki, które mogą prowadzić do złośliwego oprogramowania.
  • 3. Treść wiadomości: podejrzane wiadomości zazwyczaj wywierają presję czasu, żądając natychmiastowego działania, co jest typową
    cechą prób wyłudzenia informacji.

Co zrobić, jeśli otrzymasz taką wiadomość?
  • 1. Nie otwieraj załączników ani linków.
  • 2. Zgłoś wiadomość jako phishing w swojej skrzynce pocztowej (np. klikając opcję „Zgłoś próbę wyłudzenia informacji” lub „Zgłoś phishing”).
  • 3. Zgłoś podejrzaną wiadomość do Google lub swojego dostawcy poczty, aby pomóc w ograniczeniu takich działań.

 

EssenceMediacom Poland dokłada wszelkich starań, aby przeciwdziałać tego typu oszustwom. Współpracujemy z odpowiednimi organami, aby
chronić naszą markę oraz bezpieczeństwo naszych klientów i partnerów. Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące naszej komunikacji,
zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: www.essencemediacom.pl.
Dziękujemy za czujność i współpracę.
Zespół EssenceMediacom Poland